Tuesday, May 10, 2011

rasa ati “ NAM (dasar2 berkecuali)”

aloppp..
malam ni aku beremosi skit.. mklumla, semakin dewasa semakin complicated life ni.. banyak masalah.. huhukk..
arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.. lantak r… dah malas nk pikir pasal orang.. pasal diri sendiri pom xtertanggung lagi.. seyes TENSION.. sangat TENSION2..
oleh itu, hehe.. aku nak ambik dasar2 berkecuali (NAM.. klu korang nak tau, korang tegok la dalam buku pengajian am form 6.. compen ada dalam 2..) klau korang nk gaduh2 dalam geng2 ni, biorla.. aku malas nk masuk campur.. klau korang nak ngumpat pasai aku pom, aku xkisah kot wt masa ni.. bcoz, kalu makin aku pikir2, wt meyemak n sakit kepala.. lantak p r korang nak cakap ape pom..
kalu korang nk mintak tolong sama aku, kalu aku boleh tolong, insya-allh aku tolong.. tapi kalu korang xpuas ati ngan aku, aku nak cakap ape.. sesungguhnya aku ni x perfect.. dah nama nyer SUZANI MOHAMAD, susah nak memuaskan semua pihak.. kalu seme pihak aku nak jaga n pengorbanan yang seberapa beso 2 xdihargai, korang pikir r sendiri.. malas la nk beremosi memalam camni..
mybe korang rase aku ni xdiperlukan.. mklum la, insane kerdil.. terlindung seme kebaikan yang aku hulurkan walaupom sebeso kuman.. aku pom nk tegok juga sapa bila bende ni berlarutan.. semoga aku ada kesabaran untuk itu.. aku bersyukur sangat2 cz aku xdapat selalu bersama korang.. compen sakit jiwa aku.. hehe.. bior la aku belajo sorang2.. insya-allh, kalu tuhan beri kesempatan n keberanian kepada aku, insya-allh aku dapat tempuhi jalan2 yang berliku2 ni dalam dunia yang penuh drama..
so, kalu aku salah n buat apa2 yang korang xsenang, aku mintak maaffff.. cam trademark AMEER raja lawak “I’m sorry”.. lepas ni, kalu korang dah xanggap aku kawan korang lepas ni pom, aku nak wt cmne.. aku trima je la.. sesungguhnya aku xcari musuh, tapi kalu ada yang nak memusuh, sapala aku nak halang korang.. korang pom dah beso panjang, so pikir2 n renung2 kan lah.. kita ni berkawan.. bek buruk, insya-allh jaga la leklok.. aku pom berpesan jugak pada diri aku ni..



p/s:
thanx, buku “mencari dewasa” .. sesungguhnya aku memahami hidup ini n erti persahabatan..
ya-allh, berilah aku kekuatan n ketabahan dalam mengharungi liku2 kehidupan yang pelbagai warna.. kerna setiap pengalaman , mengajar aku sebuah kehidupan..
sabarla insane yang bernama SUZANI MOHAMAD.. sesungguhnya ALLAH sedang mengujimu dengan ujian yang xpernah ko terpikir..

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
very simple person, bercita2 tinggi, independent person, suka ikut kata sendiri, xsuka dipandang rendah, suka dilihat nothing tapi berisi.. memegang kata2 "KO,Ko.. Aku, adalah aku.. jatuh bangun, hanya aku yang rasa... mahu diingat, sorg pendiam tapi riuh,sorg pemalu tapi muka seposen.. hoho