Monday, January 3, 2011

Jiwa kacau

ARGGGHHHH… aku mahu seakan menjerit sekuat ati.. mahu melepaskan semua beban yang berkaitn cinta dan perasaan ini agar aku lebih tenang dan relaks sentiasa.. kejam sangat ke aku untuk menerima sesorang yang terlalu menyayangi aku??? Oh no!!! seyes jiwa aku menjadi kacau.. perasaan bersalah terlalu menebal aku rasa.. adakah aku salah mehancurkan perasaan orang yang tidak sepatutnya??? OMG plez help me… I’m so tired… PLEZZZ

Kini, aku benar2 bersalah kerana telah menghancurkan harapan orang yang benar2 menyayangi aku dan setia menunggu supaya ati aku terbukak untuk menerimanya sejak dari tahun 1 lagi.. mungkin cinta pandangan pertama.. namun aku tidak menyedarinya kerana aku terlalu penat dengan cinta dari seorang kaum adam.. seyesly.. blurrrr….
Ttiba malam semalam, (1/1/2011) ye cakap nak jumpe.. so, aku on je la.. nak tegok ye 2 brani ke x.. last2 betol2 ye mai kolej aku.. kite jumpe kat parking bawak.. n honestly ye cakap yang die masih mngharapkan aku.. serba salah jugak la untuk aku menjawab nyer.. apa tak nyer, kalu aku tersalah jawab, parah plak jadi nyer.. yang buat aku terkejut apabila ye bagitau yang dia minat kat aku selepas minggu MMP( lebih kurang minggu orientasi la jugak.. hehe). Ye cakap, mase 2 ye tegok sekumpulan dak2 pempuan sembang2.. pas2 kawan ye Tanya, ye minat kat sapa2 x yang klas kami… pas2 ye cakap, ye minat kat girl tudung purple ( aku la 2).. pas2, kawan ye pom senyum2.. bayangkan brapa lama rahsia ini terpendam.. OMG

For my course, kiter orang slalu kene kuar g fieldwork.. oleh hal yang sedemikian (ttiba skema ayat aku.. kwang), ye frustrated giler coz xleh duk satu group ngan aku mase fldwork ke genting.. next sem, aku akhirnya 1 group untuk subjek biogeografi kat plau kapas.. excited giler ye bila 1 group ngan aku.. tapi aku wat xtau je walaupom aku rase ye ada ati kat aku kerna aku malas nak pikir pasal relationship ni.. huhu.. lepas ari 2, ye slalu bagi mesej kat aku.. tapi anggap ye sebagai bese2 je.. juz a friend, no more that..

Aku igatkan ye dah putus harapan untuk mencuba dapatkan aku.. namun aku silap.. yang aku rase bersalah bila aku cakap, kalu ade orang masuk minang aku, aku suh mak aku terima.. muka ye memang frust giler.. ye cakap, kalu ye dah de duit, malam 2 jugak nak masuk minang.. hehe.. aku takut nak jalinkan hubungan dengan kaum adam jika ianya bukan hak milik aku yang disaksikan oleh kadi, wali dan saksi.. takut aku xmampu memberikan sepenuh jiwa dan raga aku kerana yang berhak menerima iaitu SUAMi kerna aku dah serahkan pada orang lain.. aku xnak serahkan seluruh diriku bukan kepada yang berhak.. don’t push me!!

Aku pernah cakap, yang kau xnak ada apa2 hubungan dengan lelaki buat masa sekarang sebelum aku tamatkan pengajian.. lepas konvo, kalu ati aku terbuka untuk aku menerima kaum hawa, aku pasrah dengan takdir.. kalu boleh, aku mahu bercinta selepas kahwin kerna bercinta selepas kahwin lebih baik dan menjadi tuntutan agama.. aku pernah terbaca sebuah buku, bercinta sebelum kahwin dan berkahwin dengan pasanagn tersebut, ia diibaratkan berzina.. Allahu’alam.. (harap aku tersalah tulis) namun, kalu bercinta selepas kahwin, ia adalah cinta yang kekal abadi.. insya-allah..

Namun, selepas bersemuka, die kelihatan tenang dan boleh terima hakikat walaupom atas angin.. apa yang pasti, aku takut memberi apa2 kenyatan kerna aku takut aku tersalah buat keputusan kerna aku menantikan seseorang… kalu ada jodoh, ianya tidak kemana.. biorla masa yang menentukan segala-galanya.. kerna aku takut untuk menafikannya dan mengiakannya coz aku takut jodohku sama dengan jodoh abang sulongku yang menyintai k.iparku sejak tahun 1 lagi semasa di IPTA.. sekarang, jodoh mereka masih bersama.. YA ALLAH, AKU MAHUKAN YANG TERBAIK DARIMU UNTUK KU.. AMIN


p/s; ramai nak suh aku bagi pluang untuk menerimanya.. tapi ati aku cakap, aku xmampu lakukannya kerna “si dia” yang tersemat dilubuk atiku sejak sekian lama.. aku hanya mahu menjadi milikmu seorang saja jika diizinkan oleh-NYA.. kalu angin mampu bawa rasa hati ini ke sana, alangkah bahgianya….. ;-)

camne nak masuk klas ni??? Nk buat xtau @ wat bodoh?? (note: blurrrr)



SERAHKAN HATIMU PADA SI DIA YANG JELAS MENCINTAIMU DAN BUKAN PADA SI DIA YANG KAU CINTA…
KERNA DIA YANG MENCINTAIMU AKAN SENTIASA MELAKUKAN APA SAHAJA DEMI MELIHAT DIRIMU TERSENYUM BAHGIA…
SEBALIKNYA KEGEMBIRAANMU BELUM TENTU LAGI MEMBUATKAN DIA YANG KAU CINTA TERSENYUM GEMBIRA

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
very simple person, bercita2 tinggi, independent person, suka ikut kata sendiri, xsuka dipandang rendah, suka dilihat nothing tapi berisi.. memegang kata2 "KO,Ko.. Aku, adalah aku.. jatuh bangun, hanya aku yang rasa... mahu diingat, sorg pendiam tapi riuh,sorg pemalu tapi muka seposen.. hoho