Sunday, January 15, 2012

Epy BesDAY SuZaNNe


Tup.. Tup.. Tup..

Umur aku makin meningkat lagi.. makin matang.. matang kah???

Entah aku pom xpasti..

Apa pom, Epy BesdAy SuzAnne!!!

-Sweet 24-

Ingat, umur dah meningkat.. jangan perangai cam budak3 lagi..

Perangai aku cam budak3 ke?? Heh

e.. xde la.. mature ade la.. hahakk

Tapi, yang pasti.. bila umur makin meningkat, macam kita akan pikir.. especially, aku la.. coz ni kan blog aku.. umpama diary la jugak.. hahakkk

Bukan apa, bila umur dah matang, mesti kita @ aku akan pikir

1) Bila la nak kawin

2) Bila la nak ada family sendiri macam kengkawan sebaya (coz rata-rata aku, umur cam gini dah kawin and ada anak)

3) Bila la nak berjaya cam jutawan len

Tu je la aku pikir..


Tapi hakikatnya, aku sepatutnya pikir:-


1) Sempat tak, aku nak bahagiakan mak ayah aku

2) Sempat tak, aku tunaikan semua permintaan mak ayah aku

3) Sempat ke tak, aku nak balas jasa mak ayah aku walaupom

tak terbalas

4) Sempat tak, mak ayah aku tegok kejayaan aku

5) Sempat ke tak, aku nak abihkan study aku tahun ni

6) Sempat atau berpeluang tak, aku nak sambung futher study (PHD) before 32 years old

7) Sempat tak, aku nak kawen before aku sambung futher study

8) Klu aku kahwin, boleh ke aku dapat suami yang soleh dan y

ang mampu menjaga aku, bersabar dengan perangai aku, bapa yang terbaik untuk anak2 aku

9) Klu aku kahwin, boleh ke aku jadi isteri yang solehah, mampu menjaga semua keperluan suami dan menguruskan umah tangga, ibu yang mithali

10) Dan bermacam3 sempat ke tidak yang perlu aku lakukan

dalam hidup ini dan aku perlu pikir


p/s: susah jugak bila dah jadi semakin dewasa.. banyak benda dan perkara yang kene pikir..

kalu jadi budak3, main aje la keje.. tak payah runsing kepalo duk pikir

dan perkara yang aku mungkin tak boleh lupa adalah

kawan mase degree “ SITI RAZBAIYAH ABD RAZAk”

boleh plak, ye nak jadi besan aku.. nak kawin anak3 kami

tapi bukan memperlekehkan ideanya, tapi aku pom kawin lagi n tak tau my future

apa pom, thanx atas niat ko, n congrate coz ko bakal jadi ibu..



Even though living is hard

Even if I fall in love

But someday a good day will come to me too

It looks so pitiful to leave you alone behind

This is the beginning

The star of live is me

Don’t forget, who you are

It’s okay

Don’t worry

It’s suppose to be hard for everyone

After one night’s sleep

Everything will be fine again

I don’t know how to give up

I’m fine and strong

Always cheerful and happy

I will patiently endure it

I believe

Even though living is hard

Even if I fall in love

I will never cry or complain

This is the beginning

The star of live is me

I never don’t cry

Sad tears goodbye

Hard worries goodbye

The beautiful day that I have imagined last night,

Here I come

Today is the beginning

I am going to do well

Smile again

(9 End 2 Outs)

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
very simple person, bercita2 tinggi, independent person, suka ikut kata sendiri, xsuka dipandang rendah, suka dilihat nothing tapi berisi.. memegang kata2 "KO,Ko.. Aku, adalah aku.. jatuh bangun, hanya aku yang rasa... mahu diingat, sorg pendiam tapi riuh,sorg pemalu tapi muka seposen.. hoho